Araba lastiği şişerse ne olur?
Lastiklerinizi aşırı şişirmek, lastiklerin çok sıkı olmasına ve daha fazla delinmeye veya kesilmeye neden olur. Ayrıca lastiğinizin temas alanını da değiştirirsiniz, bu da çekişini etkiler. Sonuç, lastiklerin eşit olmayan şekilde aşınması ve lastiğinizin ömrünün kısalmasıdır. Bu, lastiğin ömrünün %7 ila %15’ine mal olabilir.
Balon yapmış lastik garantiye girer mi?
Lastik sigortasından faydalanmak için hasarlı sigortalı lastiğin tamir edilebilir veya tamir edilemez olması gerekir. “Çatlaklar”, “yırtılmalar” veya “ayrılmalar” nedeniyle onarılamayacak kadar şişen ve kullanılamaz hale gelen lastikler garanti kapsamındadır.
Teker şişmesi neden olur?
Lastik yanağında belirgin bir şişkinlik, karkas içindeki kordonların hasar gördüğünün bir göstergesidir. Bu tür hasarlar genellikle lastik kaldırımlar veya hız tümsekleri gibi engellerin üzerinden aşırı hızda veya yanlış açıyla geçtiğinde meydana gelir. Karkasın aşırı gerilmesi, tek tek kordonların kopmasına yol açar.
Lastikte balon olduğu nasıl anlaşılır?
Bu tür yabancı cisimler lastiğin yan duvarında balonlar oluşturabilir. Bu balonlar genellikle lastiğin dışından görülebilir. Lastikte oluşan balonlar lastiğin içindeki tel demetinin hasarlı olduğunu gösterir.
Balon yapmış lastikle yol yapılır mı?
Şişkin bir lastik tamir edilebilir mi yoksa şişkin bir lastikle sürüşe devam edebilir misiniz? Şişkin bir lastikle sürüşe devam etmek güvenli değildir.
Teker neden balon yapar?
Lastik yanağında balonlaşma Lastik yanağındaki gövde çatlakları sürücüler tarafından lastik balonu olarak adlandırılır. Lastik hasarı sürücülerin kabul etmesi en zor şeydir. Bu tür hasarlar lastik üretiminde bir kusur değildir.
Lastik balon yaparsa muayeneden geçer mi?
Bu soruyu evet olarak cevaplayabiliriz. Araç muayenesi sırasında lastikte bir ezik belirirse, maalesef muayeneden geçemezsiniz. Muayeneden kaçınmak için, lastiğiniz patlamışsa bizden yeni bir lastik alabilirsiniz.
Ömrü biten lastik nasıl anlaşılır?
Lastiklerinizde üretim tarihini bir kodla belirten “Tire DOT” işareti bulunur. Bu kod 4 haneden oluşur ve ilk iki hane haftayı, sonraki iki hane ise üretim yılını belirtir. Bu, lastiklerinizin 5 yıllık sınırı geçip geçmediğini öğrenmenin kolay bir yoludur.
Lastik hangi durumlarda garantiye girer?
Garanti süresi lastik fatura tarihinden itibaren başlar ve 2 yıldır. Satın aldığınız her dış ve iç lastik; üretim, malzeme ve işçilik hatalarına karşı üreticinin garantisi kapsamındadır. Lastik garanti süresi içerisinde arızalanırsa, onarım veya muayene için harcanan süre garanti süresine eklenecektir.
Balonlamış lastik nasıl tamir edilir?
Bu tür hasarlar onarılamaz, bu nedenle lastiklerinizden birinde buna benzer bir kabarcık fark ederseniz, lastiğinizi hemen değiştirmelisiniz. Lastik şişirme, sürüş güvenliği açısından çok risklidir.
Lastik aşırı şişirilirse ne olur?
Lastik basıncınız çok yüksekse, lastiğin yolla teması daha az olur ve bu da güvenliğinizi ve kilometre performansınızı olumsuz etkiler. Lastikleriniz her yerde eşit şekilde aşınmaz ve bu da onları sürmek için tehlikeli hale getirir.
Lastiklerin aşırı şişirilmesi sonucu ne olur?
Lastik basıncı çok yüksekse, lastik şiştikçe sırtın orta kısmı erken aşınabilir. Ancak, lastik yeterince şişirilmemişse, eğilir ve omuzlarda erken aşınma eğilimi gösterir.
Lastiğin bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Cebinizden bir bozuk para çıkarın, 1 lira veya 50 kuruş. Lastiğinizin oluklarına dikey olarak yerleştirin. 1 lira veya 50 kuruşun dışındaki altın kaplama yaklaşık 3-4 milimetredir. Banknotun dışındaki bu altın halkayı gördüğünüzde, lastiği değiştirme zamanı gelmiştir.
En iyi lastik hangisi?
Dünyanın en iyi lastik markaları arasında Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear, Pirelli, Hankook, Yokohama ve Dunlop yer alır. Bu markaların hepsi yüksek kaliteli malzemelerden yapılmış dayanıklı ve yüksek performanslı lastikler üretir.
Run flat lastik balon yapar mı?
Bu tip lastiklere halk arasında patlamaya dayanıklı lastikler denir. Aslında bu durum yanlıştır. Run-flat lastikler normal lastikler gibi patlayabilir.
Lastik aşırı şişirilirse ne olur?
Lastik basıncınız çok yüksekse, lastiğin yolla teması daha az olur ve bu da güvenliğinizi ve kilometre performansınızı olumsuz etkiler. Lastikleriniz her yerde eşit şekilde aşınmaz ve bu da onları sürmek için tehlikeli hale getirir.
Fazla şişik lastik ne gibi sorunlara yol açar?
Aşırı basınç lastik patlamalarına, çatlaklara ve hasara neden olabilir. Çok fazla lastik basıncı, özellikle engebeli yollarda sürüş konforunuzu olumsuz etkileyebilir.
Araç lastiğinin yetersiz şişirilmesi neye sebep olur?
Lastik yeterince şişirilmemişse, yol yüzeyindeki temas yamasındaki yük eşitsizdir. Temas yamalarının orta kısmı düzgün desteklenmez ve yük daha çok dış kenarlara (omuzlar olarak da adlandırılır) düşer. Omuzlar ne kadar fazla yüklenirse, lastiğin dış kenarları o kadar hızlı aşınır.