Cayma hakkı hangi ürünlerde yok?
“Maddi açıdan koruyucu unsurları olan ambalaj, bant, mühür, paket gibi unsurları açılmış olan ve maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler”in cayma hakkına ilişkin Yönetmelik kapsamında olmadığı hatırlatılmalıdır.
Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?
İade edilemeyen ürünler, tüketicinin özel istek ve ihtiyaçlarına göre üretilen veya üzerinde değişiklik yapılan ürünlerdir. Her türlü yazılım ve VCD, CD, kaset.Daha fazla ürün…
Hangi ürünler iade edilemez?
E-ticarette iade edilemeyen ürünler hangileridir? – Teknoloji ürünleri* – Hijyen ve sağlık ürünleri – Hizmetler. … – Son kullanma tarihi olan ürünler. – Kişiselleştirilmiş ürünler – Kopyalanabilen elektronik ürünler.
Hangi durumlarda cayma hakkı kullanılamaz?
(1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça tüketici, aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz: a) Tüketicinin kişisel ihtiyaçları veya istekleri doğrultusunda üretilen mallara ilişkin sözleşmeler; b) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
Mağazadan alınan üründe cayma hakkı var mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Ne gibi durumlarda cayma bedeli ödenmez?
İnternet hızının düşük olması gibi sebeplerden dolayı internetin beklenen verimi sağlamadığı durumlarda Tüketiciyi Koruma Kanunu uyarınca iptal bedeli ödemeden aboneliklerinizi iptal ettirebilirsiniz.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
Sözleşmeden cayma hakkı kaç gün?
Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve ceza ödemeden mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Satın alma “mal” içinse, süre malın teslimi ile başlar; satın alma “hizmet” içinse, hizmet sözleşmesinin akdedilmesi ile başlar.
İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?
Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.
Ambalajı açılmış ürün iade edilir mi?
Ambalajı açılmamış CD, DVD, kaset ve sarf malzemeleri vb. ürünlerin iadesi/değişimi, kanunda öngörülen durumlar haricinde yapılamaz. Kurulu ve aktif hale getirilmiş ürünlerde (TV, ev aletleri, yazılım ürünleri vb.) iade/değişim işlemleri, kanunda öngörülen durumlar haricinde yapılamaz.
14 gün cayma hakkı nasıl kullanılır?
Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz bedeli 14 gün içinde iade etmelidir. Satıcıya cayma hakkınızı bildirirseniz ürünü on dört gün içinde iade etmelisiniz. Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz bedeli 14 gün içinde iade etmelidir.
Satıcı aldığım ürünü iptal edebilir mi?
Evet, satıcılar isterlerse siparişlerini iptal edebilirler.
Cayma hakkı kullanılamayacak ürünler nelerdir?
Tüketicinin cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler de vardır. Kitap ve DVD gibi ürünler, arızalı veya hasarlı olmadıkları sürece bu kapsama girmez. İç çamaşırı, mayo ve küpe gibi iade durumunda hijyen sorunu yaratabilecek aksesuarlar ve giysiler de bu haktan hariç tutulabilir.
Çayma hakkımı nasıl kullanırım?
Tüketici, cayma hakkını satıcıya, tedarikçiye veya aracı hizmet sağlayıcıya karşı yazılı olarak veya kalıcı bir veri taşıyıcısı vasıtasıyla kullanmalıdır. Cayma hakkı yazılı olarak veya kalıcı bir veri taşıyıcısı vasıtasıyla, yani SMS, e-posta, internet, CD, DVD, hafıza kartı gibi araç veya medya aracılığıyla kullanılabilir.
Yasal iade süresi kaç gündür?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Cayma hakkı hangi tür satışlarda vardır?
Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
14 gün içinde cayma hakkı nasıl kullanılır?
Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz bedeli 14 gün içinde iade etmelidir. Satıcıya cayma hakkınızı bildirirseniz ürünü on dört gün içinde iade etmelisiniz. Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz bedeli 14 gün içinde iade etmelidir.
Elektronik ürünlerde cayma hakkı kaldırıldı mı?
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde yapılan değişiklikle cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayar sözleşmelerinde cayma hakkı 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren kaldırılmış olmakla birlikte tüketici ayıptan doğan haklarını kullanmaya devam edebilecektir. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre…